פרגולות: טרנד חולף או סגנון חיים?

פרגולה מעוצבת

אנחנו רואים אותן כמעט בכל מקום בארץ, בין אם נסתובב במרכז הארץ, בדרומה או בצפונה – הפרגולות מעטרות חצרות ושטחים פתוחים בכל מקום, וכך גם בחו"ל. האם מדובר בטרנד חולף שנכנס לאופנה במהירות ובאותה המהירות הוא גם יצא כי לא יעמוד במבחן הזמן? או שמא פרגולות יישארו אתנו עוד שנים רבות כי הן חלק אינטגרלי מתפיסת כוללת של סגנון חיים (Life style)?

יצאנו לבדוק.

במבט ראשון נראה שיש לנו כאן טרנד. המבנה המעוצב הזה שמיועד לסוכך שטחים פתוחים הפך למאוד פופולרי הן בקרב בעלי בתים (כלומר המגזר הפרטי), אך הוא ממש לא עצר שם. היום אנחנו יכולים לראות פרגולות וסוככים מעוצבים גם בשטחים מסחריים וגם בשטחים ציבוריים.

אבל כאשר מתחילים לשאול שאלות ולחקור מגלים שמבט ראשון יכול להטעות. כי הפרגולה הגיעה אלינו לארץ לא אתמול וגם לא לפני 10 שנים. היא מהווה פתרון הצללה רווח בישראל כבר למעלה משלושה עשורים. ואם נוסיף לכך את העובדה שיש עדויות לפרגולות באיטליה משנת 1645, הרי שאפשר לראות שזה ממש לא טרנד ובטח לא חולף, ויש לזה סיבות טובות, בטח כאן בישראל.

מדוע הישראלים בוחרים שוב ושוב בפרגולה?

יש כמה מאפיינים לפרגולה שהופכים אותה לבחירה הישראלית האולטימטיבית:
נתחיל מההיבט האסתטי. מה הסגנון שלכם? האם אתם אוהבים סגנון ישראלי? ים תיכוני? איטלקי? עיצוב מן האוריינט – סיני? יפני?. אולי בכלל אתם נושאים את עיניכם לסגנון העיצוב הדרום אמריקאי? או המרוקאי? המודרני? או הקלאסי?. זה לא משנה באיזה סגנון תבחרו, תמיד תמצאו פרגולה שתתאים להעדפות העיצוב שלכם. תחשבו על זה, הפרגולות אתנו משנת 1645, היה למעצבים מספיק זמן להביא אלינו פרגולות בשלל עיצובים ובשפע של סגנונות. כלומר, החופש האמנותי בעיצוב פרגולה הוא אינסופי וניתן לעצב פרגולות בכל סגנון.

נמשיך עם הגמישות. לא בכדי קבלנים, יזמים, שיפוצניקים ובעלי הבתים עצמם בוחרים להצליל שטחים פתוחים בעזרת פרגולה. יש בה גמישות שאין באף פתרון הצללה אחר. הפרגולה שלכם יכולה לעמוד בפני עצמה או להתחבר למבנים. הגודל, הגובה, ההיקף והרוחב – כולם ניתנים להתאמה אישית, בהתאם להעדפותיו של כל לקוח ולקוח ועל פי צרכיו הייחודיים.

> קולט שמש מתקדם לחימום מים

כעת ניגע בעניין התחזוקה. אנחנו הישראלים אוהבים להחזיק במוצרים שגם הופכים את החיים שלנו לאיכותיים וטובים יותר אך לא פחות חשוב לנו – שלא נצטרך לטפל יותר מדי במוצר. זה לא עניין של עצלות, זה עניין של כדאיות כלכלית וזמינות שעות פנאי (דברים שאין לנו יותר מדי מהם בדרך כלל). אז כאשר אנחנו שומעים על פתרונות שהם לא רק איכותיים ואסתטיים אלא גם דורשים מינימום תחזוקה וטיפוח, אנחנו יודעים שמדובר במוצר טוב. וזה בדיוק הסיפור של פרגולה, אם אתם רוכשים פרגולה איכותית היא תעבוד עבורכם, ולא להפך.

פרגולות – התפאורה המושלמת למרפסת

נסיים עם מזג האוויר הישראלי. האקלים הישראלי הוא התפאורה המושלמת לפרגולות. אנחנו, תודה לאל, התברכנו באקלים חמים ונוח, כזה שמאפשר לנו להתפנק בגינה שלנו ברוב ימות השנה. בעזרת פרגולה אנחנו נהנים מכל הטוב שבמזג האוויר הישראלי: מצד אחד אנחנו בחוץ נהנים מחום השמש ומן הצד השני אנחנו מוגנים כי הפרגולה מסוככת עליו ומונעת מגע ישיר עם קרני השמש.

פרגולות הפכו לחלק בלתי נפרד מסגנון החיים הישראלי ואומצו בחום על ידי ישראלים רבים. הנוחות, היופי, הגמישות העיצובית, הפונקציונליות בשילוב מזג האוויר המקומי ממקמים את הפרגולה בראש פתרונות ההצללה הקיימים כיום.

About יעל שומרון 20 מאמרים
יעל כותבת על אורח חיים בריא ומנהלת תוכן במגזין BuyWiser.

היה הראשון להגיב

להגיב

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*