מי, מה, מו – איך בוחרים נוזל לסיגריות אלקטרוניות?

נוזל לאידוי

נוזל לסיגריה אלקטרונית המכונה באנגלית E-liquid זהו נוזל שמאדים אותו דרך מכשירים כמו סיגריות אלקטרוניות וופורייזרים (=מכשירי אידוי שונים). נוזלים לסיגריות אלקטרוניות מגיעים בשפע של טעמים וארומות ויש גם נוזלים שמכילים ניקוטין. אלו שמכילים ניקוטין מוצעים בשיעורים שונים של ניקוטין, וזאת בניגוד גמור לסיגריה שם שיעור הניקוטין הוא קבוע ואין לנו שום שליטה עליו.

השימוש ב: E-liquid ובסיגריות אלקטרוניות כאלטרנטיבה לשימוש בסיגריות רגילות או כאמצעי לגמילה הדרגתית מסיגריות רגילות עלול להישמע קצת מפחיד, אבל כאשר שואלים אנשים שנגמלו מסיגריות בעזרת מכשירי האידוי הם מדווחים על גמילה קלה יחסית. בטח לא מפחידה ומאיימת כפי שאנשים חושבים. לכן, כדאי מאוד לפחות לנסות ולשקול.

אם אתם, כמוני, מוכנים לנסות – מצוין. לשם כך הכנתי לכם מדריך לבחירת נוזל לסיגריה האלקטרונית. אם תעקבו אחר ההוראות, תוכלו ליהנות חוויה בריאה יותר, טובה יותר, נקיה יותר וטעימה הרבה יותר מסיגריות רגילות.

נוזל לסיגריה אלקטרונית: E-liquid

בשלב זה חשוב להבין שיש כמה סוגים של נוזלים לסיגריות האלקטרוניות. בבסיס רוב נוזלי האידוי יש פרופילן גליקול (PG) ו/או גליצרול (VG) – שתיהן תרכובות אורגניות, שנמצאות הן בנוזלי אידוי נטולי ניקוטין והן בנוזלי אידוי מועשרים בניקוטין בשיעורים שונים.

ב: E-liquid של חברות שונות יש אחוזים שונים של פרופילן גליקול וגליצרול, וחשוב להכיר אותם אם אתם רוצים לבחור את הנוזל המתאים ביותר עבורכם. פרופילן גליקול מהווה בסיס למרבית הנוזלים לסיגריות האלקטרוניות, אך רכיב זה עשוי לגרום לבעיות בקרב אנשים שרגישים אליו. אם אתם רגישים אז כדאי לכם לבחור בסיס גליצרול. יש לציין ששניהם מהווים בסיס נפלא לנוזלי האידוי.

אם אתם רוצים לרכוש נוזל עם ניקוטין אז כדאי לשקול בסיס פרופילן גליקול מאחר שהוא יותר טבעי, מיוצר משמן ירקות, הוא אינו תוצר של פעילות כימית כמו הגליצרול והוא מספק חוויית אידוי ניקוטין טובה יותר. יתרה מכך, פרופילן גליקול הוא עבה יותר לכן הוא מספק גם אדים אינטנסיביים יותר אך הוא דורש תחזוקה וניקוי תכופים יותר. לבסוף, בסיס הפרופילן גליקול גם מעדן את טעם הלוואי שמיוחס לניקוטין והוא מעניק בעצמו טעם מתקתק עדין.

נוזל לסיגריה אלקטרונית – מה אתם אוהבים?

בבואכם לבחור נוזל לסיגריה אלקטרונית חשבו גם על עצמכם: מה אתם אוהבים? מה אתם מעדיפים?
אם אתם עוד לא ממש סגורים על הבסיס – PG אוVG אז אולי כדאי לבחור נוזל שיש בו חצי חצי משניהם. אחר כך נסו נוזל שיש בו 80/20 PG/VG. בגדול, ככל שיהיה יותר PG כך האידוי יהיה יותר חזק ובעל טעם נוכח יותר. אם אתם רוצים שאיפות פחות אינטנסיביות כדאי לנסות נוזלים עם שיעור 80/20 VG/PG או אפילו 100% VG.

באשר לנוזלי אידוי הכוללים ניקוטין. ההחלטה באיזה סוג נוזל לבחור תלויה באיזה סוג של מעשנים הייתם לפני המעבר לסיגריות אלקטרוניות. פרט זה חשוב מאוד כי אם הייתם מעשנים כבדים, אתם בוודאי תצטרכו בשלבים הראשונים נוזלי אידוי עשירים בניקוטין. לאחר מכן, תוכלו להפחית בהדרגה את שיעור הניקוטין בנוזל האידוי. למעשנים כבדים שמנסים להיגמל רצוי להתחיל עם נוזלים בעלי 24 מיליגרם ניקוטין ומעלה. אם אתם לא מעשנים כבדים (מעשנים בינוניים) שמנסים להיגמל אז כדאי לכם לנסות נוזלים שכוללים 12-18 מיליגרם ניקוטין.

למעשנים שלא עישנו תכופות (מעשנים קלים) מתאים נוזל עם 3-6 מיליגרם ניקוטין.

התנסו. אל תפחדו להתנסות. יש לא מעט חברות שמוכרות נוזלים לסיגריות אלקטרוניות שמציעות טעימות, דוגמיות או טסטרים. יש טעמים מתוקים, פירותיים, יש שילובים יוצאי דופן, נסו ומצאו את הטעמים שאתם אוהבים. זה קל, פשוט והכי חשוב – זה ט

About יעל שומרון 20 מאמרים
יעל כותבת על אורח חיים בריא ומנהלת תוכן במגזין BuyWiser.

היה הראשון להגיב

להגיב

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*