סליחה, אתם עושים משלוחים ברמת החייל?

משלוחים ברמת החייל

אוכל הוא טעם החיים, ובמיוחד אצלנו הישראלים. למעשה כאשר אני פוגש אנשים בכל העולם שביקרו ותיירו בישראל ושואל אותם מה הם זוכרים לטובה מישראל – זה את האוכל שלנו. ואכן, יש לנו אוכל מצוין בישראל. העושר, ההשפעות, היצירתיות הקולינרית – אין ספק שישראל עומדת בחזית אחת עם מדינות כמו צרפת ויפן בכל מה שקשור למעמד הקולינרי בעולם.

ועד כמה שאני אוהב לאכול את כל האוכל הישראלי הנפלא שיש לנו כאן, ככה אני גם שונא לבשל. מה שמשאיר לי שירותי משלוחים ומסעדות. בחבר'ה קוראים לי המומחה לענייני הזמנת אוכל מוכן ולמרות שיודעים שאני אוצר בתוכי ידע עצום בנושא משלוחי אוכל, עדיין יש עוד כמה חברים ש"מעזים" להתווכח איתי.

אחד הוויכוחים הכי פופולריים אצלנו בחבר'ה בעבודה זה האם כדאי להזמין ישירות ממסעדות או שמא כדאי להסתייע באתרי משלוחים? יש לנו שלל מסעדות בקרבת העבודה, ברמת החייל, ולפחות פעם בשבוע יש ויכוח סביב הזמנת משלוחים ברמת החייל: חלק חושבים שצריך להזמין ישירות מהמסעדה ואחרים גורסים שעדיף להזמין מאתרי משלוחים כלליים. הנה הטיעונים שעולים אצלנו בעבודה בכל שבוע. מי לדעתכם צודק?

מסעדה

האם כדאי להזמין ישירות ממסעדה או מאתרי משלוחים?

עדיף להזמין משלוחים מאתרי המסעדות עצמן כי זה יהיה זול יותר, אני מקפיד לטעון בכל שבוע מהניסיון שצברתי. מאחר ואתר המשלוחים הכללי לוקח את העמלה. אם מזמינים ישירות מהמסעדה אז חוסכים את דמי התיווך שבדרך כלל שהולכים לאתרי המשלוחים הכלליים. אבל איכשהו תמיד יש איזה קולגה מתחכם שמראה לי שבמסעדה מסוימת כאן ברמת החייל מחיר של מנה מסוימת גבוה יותר כאשר מזמינים מהמסעדה מאשר בהזמנה דרך הארת הכללי. אז נכון יש יוצאים מן הכלל, אבל בגדול יותר זול להזמין ישירות מן המסעדה.

משלוחי פירות טריים בסלסלות מעוצבות

עדיף להזמין משלוחי אוכל מאתר המסעדה עצמה כי תפריט המשלוחים יותר מעודכן. פה אין ויכוח. הרבה יותר קל לבעלי מסעדות לשלוט באתר שלהם ולעדכן אותו מאשר לעדכן את דף האינטרנט שלהם באתרי המשלוחים הכלליים. לאתרי המשלוחים הכלליים יש עוד אלפי לקוחות (מסעדות) שצריכים עדכונים ושירות, כך שבעל המסעדה הוא לקוח אחד מיני רבים. יתרה מכך, בוודאי גם עדכון תפריטי המשלוחים יהיה כרוך בתשלום לאתר המשלוחים הכללי.

עוד סיבה שבעטיה אני מעדיף להזמין מאתרי המסעדות עצמן היא המהירות. כאשר מזמינים משלוחי אוכל ישירות מאתר המסעדה הבקשה מגיעה ישירות ובמהירות רבה יותר אל המסעדה. אולם, כאשר מזמינים מאתרי משלוחים כלליים אז ההזמנה שלנו תעבור קודם כל באתר המשלוחים הכלליים ורק אז תועבר למסעדה, וכאשר אני רעב כל דקה קובעת.

נשארים מעודכנים בעזרת אתרי המשלוחים

המתנגדים לי אומרים ובצדק שאתרי המשלוחים הכלליים חושפים אותנו למסעדות חדשות באזור שלנו (רמת החייל). דרך אתרי המשלוחים אפשר להתעדכן במסעדות חדשות ולהבין אילו מסעדות נסגרו. וכפי שאמרתי זה אכן טיעון נכון. פעמים רבות אני נכנס לאתרי המשלוחים הכלליים כדי להתרשם מהיצע המסעדות ברמת החייל, אבל כשמגיע הרגע לבחור ולהזמין אני מיד עובר לאתר המסעדה עצמה ומזמין ממנה. כלומר אני משתמש באתרי המשלוחים כדי ללמוד מה חדש, אבל את ההזמנה בפועל אני מבצע דרך אתר המסעדה עצמה.

עוד טיעון נפוץ של המתנגדים לשיטתי הוא שיש מסעדות נפלאות שבעצם אין להן אתר משלהן, והן מבצעות משלוחים רק דרך אתרי המשלוחים הכלליים. זה בהחלט נקודה טובה ונכונה – לא לכל המסעדות ברמת החייל יש אתר משלהן. במקרים כאלו, אני מתקשר ישירות למסעדה ושואל אותם " סליחה, אתם עושים משלוחים ברמת החייל?" ותתפלאו לשמוע, יש מסעדות שמוכנות לעשות עבורי משלוח דרך הזמנה טלפונית גם אם טרם התארגנו על אתר משלהן.

שיהיה בתאבון.

About דוד ירקוני 14 מאמרים
דוד כותב ומנהל תוכן במגזין BuyWiser.

היה הראשון להגיב

להגיב

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*