בניית אתר וורדפרס זו התחלה מעולה, עכשיו נכיר את הפיצ'רים של הפלטפורמה

בניית אתר וורדפרס הוא בהחלט צעד ראשון בכיוון הנכון לעסקים מסחריים או לאנשים פרטיים. בניית אתר וורדפרס היא קלה, פשוטה, חינמית, אפשר על גבי פלטפורמת וורדפרס ליצור אתרים, בלוגים וחנויות אונליין. אך בפלטפורמה ה-CRM (מערכת ניהול תוכן) וורדפרס יש עוד שפע פיצ'רים שכדאי מאוד להכיר אותם כדי להוציא את המיטב.

בשורות הבאות נתוודע לכמה פיצ'רים מעניינים בוורדפרס, תוכלו לשלב אותם באתר או הבלוג שלכם ולשפר את ביצועי האתר באופן משמעותי.
הנה, מתחילים…

6 פיצ'רים מגניבים בוורדפרס שכדאי מאוד להכיר ולהשתמש בהם

1 – אפשרות להשארת תגובות ויצירת דיאלוג עם הקהל

תראו, היום שם המשחק הוא דיאלוג ושיח פתוח עם הקהל. זה בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ברשתות החברתיות. שם אנחנו יכולים לשאול, לענות, להתווכח, לדון ולתקשר באופן חופשי ובזמן אמת עם עוקבים וחברים. אז למה לא לקחת את כל הטוב הזה וליישם אותו גם באתר וורדפרס שלנו אם זה אפשרי?

ניתן לאפשר תגובות לגולשים באתר או בבלוג. אפשר להגדיר תגובות לכל עמוד בנפרד ואפשר כמובן גם לסגור את האפשרות לתגובות. ניתן לקבל התרעות על כל תגובה שנכתבת, לדרוש מהמגיבים להציג את עצמם בשמם המלא כתנאי לפרסום התגובות, אפשר לסגור את האפשרות לתגובות אחרי מספר מסוים של תגובות וגם לתעדף את התגובות – כך שתגובות חדשות יופיעו לפני התגובות הישנות, ולהיפך. הגדרה זו נעשית דרך הגדרות דיון.

2 – הוספת Favicon

בניית אתר וורדפרס מאפשרת לנו גם להוסיף אייקון קטן לצד שם האתר, אייקון אותו יראו בדפדפן וגם במועדפים. מכירים את זה שמלא טאבים פתוחים לכם במחשב ואתם מחפשים לחזור לאיזה אתר שהייתם בו, אבל מרוב טאבים פתוחים אתם לא מוצאים את האתר שחיפשתם?

בדיוק עבור מצבים שכאלו (וגם עבור מצבים אחרים) נולד אייקון ה- Favicon (הכלאה בין Icon ל-Favorite). הוספת Favicon תאפשר לגולשים למצוא מהר את האתר שלכם בין כל הטאבים הפתוחים, מאחר והאתר יהיה מזוהה עם סמל קטן בדפדפן ובמועדפים. הגדרה זו נערכת דרך מראה והתאמה אישית.

3 – תצוגה רספונסיבית

אחד היתרונות בבניית אתר בוורדפרס, הוא שמדובר בפלטפורמת קוד פתוח. הקוד הזה כל הזמן משתכלל ומתפתח ומציג עוד ועוד אפשרויות ופיצ'רים. פיצ'ר התצוגה הרספונסיבית נוסף לוורדפרס בשל ריבוי מכשירים והצורך להתאים את האתר/הבלוג שלנו לכל: לטלפונים חכמים ולטאבלטים וכו'. עם הפיצ'ר הזה אפשר לבחון ולראות כיצד נראה האתר שלנו בכל מיני מכשירים, ולהתאים את האתר שלנו למכשירים השונים. הגדרה זו נערכת דרך מראה והתאמה אישית.

התצוגה הרספונסיבית נוספה לוורדפרס בשל ריבוי מכשירים והצורך בהתאמה לכולם

4 – פוסטים דביקים

אם יש לכם פוסט שאתם רוצים שכל גולש חדש יראה אותו תחילה, ממש כאשר הוא נכנס לאתר, תוכלו "לקבע" את הפוסט הזה בראש העמוד/הפוסט. זה יכול להיות פוסט הנחיות שימוש, תקנון, פוסט שהביא לכם המון תנועה או פוסט שיצר באזזז. כך או כך, כדאי להשתמש בפיצ'ר הזה כדי לתעדף מיקומי פוסטים ולקבוע את סדר הצגת המסרים לגולשים. הגדרה זו נערכת בתוך פוסט/עמוד באזור הפרסום, שם מגדירים בציבורי את הפוסט הדביק.

5 – הגדרת גודל התמונות באתר בהתאם לצורך הייחודי שלכם

כאשר מוסיפים תמונה לעמוד/פוסט בפלטפורמת וורדפרס בדרך כלל נקבל 3 גדלים כברירת מחדל של וורדפרס – גודל מלא, גדול, מדיום או גודל ציפורן (Thumbnail). אם הגדלים הדיפולטיביים לא מתאימים לצרכים שלכם, ניתן לקבוע גודל ברירת חדש, משלכם, לתמונות האתר. את ההגדרה הזו ניתן לשנות בהגדרות מדיה. ניתן לשנות את גדלי ברירת המחדל של כל הגדלים שמציעה וורדפרס לתמונות.

6 – תזמון פוסטים

בניית אתר וורדפרס מעניקה לנו עוד אפשרויות נהדרות ליהנות מהן ואחת הבולטות שבהן היא האופציה לתזמן את מועד פרסום הפוסטים שלנו. אם למשל, אנחנו יודעים שהקהל שלנו נוהג לקרוא את הבלוג שלנו בשעות הערב, אפשר לתזמן את פרסום הפוסט לשעות הערב, אבל את הפוסט עצמו להעלות בשעות הבוקר המוקדמות. גם הגדרה זו נמצאת בתוך כל פוסט, מגיעים לאזור הפרסום, לוחצים על עריכה ונפתחת האפשרות להגדיר את מועד פרסום הפוסט מבחינת תאריך ושעה.

About יעל שומרון 20 מאמרים
יעל כותבת על אורח חיים בריא ומנהלת תוכן במגזין BuyWiser.

היה הראשון להגיב

להגיב

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*