ענקית הקניות המקוונות אמזון יוצאת למסע קניות נדל"ני – בישראל

עמק הסיליקון

ענף הנדל"ן וגם ענף ההייטק הישראלים רוחשים מאוד בימים האחרונים ועוקבים בדריכות אחר "מסע הקניות הנד"לני" של ענקית הקניות המקוונות האמריקנית – אמזון, בישראל. אמזון  כבר מחזיקה בנדל"ן נאה בחיפה, כאשר רכשה את כל השטחים שיועדו לפרויקט מתם-ים הממוקם בפארק ההיי טק מתם – בחיפה. על פי הערכות (אין מידע מדויק עדיין) תשלם אמזון ל"קבוצת נכסים ובניין IDB" (בעלי המתחם בחיפה) בין 9 מיליון שקלים ל-10 מיליון שקלים לשנה עבור הנדל"ן בחיפה. עוד אנחנו יודעים שתקופת ההשכרה נחתמה ל-5 שנים וכי מדובר בשטח של 12,000 מ"ר בחיפה.

זה אמנם נחמד לקרוא ולשמוע שלפתע אנחנו אלו שמקבלים כסף מאמזון ולא רק היא מקבלת מאתנו, אך יותר מדי שמועות  ללא כיסוי עפות לאוויר אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר.

מדוע אמזון רוכשת נדל"ן ישראלי?

ממש בימים אלו החליטה אמזון לשכור שטח של 25,000 מ"ר במגדל שרונה, גם כאן לתקופה של 5 שנים ובעלות של בין 35 מיליון שקלים ל-38 מיליון שקלים בשנה. מדוע בחרה אמזון דווקא במגדל שרונה החדש אתם בוודאי שואלים. ובכן, המגדל נחשב למאוד אטרקטיבי מבחינת לוקיישן. מדובר על לב תל אביב, על קרבה למסעדות ומרכזים מסחריים ועל מיקום שחברות רבות חולמות לשכן בו את החברה שלהם. ואכן חברות מעטות הצליחו כבר לשמור לעצמן מקום במגדל המפואר, ביניהן: חברת LABS, Sentinel SafeCharge, labs  ואיירון סורס.

כפי שציינו בהתחלה כל מיני שמועות אודות הכוונות של אמזון רצות בחוגים מסוימים והגיע הזמן להסביר את העניין שמגלה אמזון בישראל על בסיס עובדות (ולא על בסיס שמועות).

לא רבים יודעים אך לאמזון יש כבר פעילויות די ענפה בישראל. יש לה מרכז לפיתוח מיקרו מעבדים שפועל להחשת תעבורת נתונים בהספק נמוך, יש לה מרכז שירותי ענן כאן אצלנו ועוד מרכז שעוסק בפיתוח תוכנה לדאונים, שיסייעו לאמזון בזירוז משלוחים ללקוחותיה. הנדל"ן שרכשה בישראל לאחרונה יכול ללמדנו שעוד מרכזי פיתוח של אמזון יפתחו כאן אצלנו בקרוב.

בשורות טובות לשוק העבודה הישראלי!

מסעות הקניות הנדל"ניות של אמזון בישראל הם לא פחות מחדשות נפלאות. בכל אחד מהמתחמים והנכסים שרכשה אמזון יוקמו מרכזים עסקיים, והמשמעות של זה היא שיהיו כאן עוד שפע של משרות חדשות בתחום ההיי טק, השיווק והמכירות.
שווה לחכות!

About יעל שומרון 20 מאמרים
יעל כותבת על אורח חיים בריא ומנהלת תוכן במגזין BuyWiser.

היה הראשון להגיב

להגיב

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*