
תקראו לי מאותגר, תקראו לי מקולקל, תקראו לי חטיאר, תקראו לי איך שאתם רוצים… אבל איכשהו יצא שאני הייתי הצופה ה- 9,000,001 בסרטון ששיגע את הרשת לפני שלוש שנים. בסרטון המגה-ויראלי הזה רואים ברווז שרודף אחרי חתול בתחפושת כריש שנוסע על שואב אבק רובוטי.
אם שכחתם אז הנה הסרטון:
הסרטון הזה כבר הספיק להפוך לקלסיקת יו-טיוב. אני אמנם התוודעתי אליו מאוחר יחסית, אבל 9 מיליון איש כבר הספיקו לראות אותו ולהיחשף לתכנים השיווקיים שבו. ואכן, כאשר סיימתי לצפות בסרטון המצחיק חשתי צורך בלתי מוסבר לקנות שואב אבק רובוטי.
האמת היא ששואבי האבק הרובוטיים נמצאים בשוק כבר למעלה מעשור, אבל את הזינוק במכירות, החברות שמשווקות אותם, ראו רק בשלוש שנים האחרונות ועוד איזה זינוק, מטאורי ממש. וזו, חברים, דוגמה קטנה אחת לשינויים שמתחוללים בעולם הצרכנות. הרשתות החברתיות משנות את כללי המשחק של עולם הפרסום והשיווק, ואם לא עוקבים אחרי המגמות החדשות ברשתות החברתיות ומאמצים אותן – אז אין מכירות. ואם אין מכירות, אין כסף.
חוויית הלקוח בעידן הרשתות החברתיות
אני לא אחדש אם אומר לכם שהרשתות החברתיות הפכו לחזות הכול. הגולש הממוצע מבלה לפחות שעתיים ביום במדיה החברתית, ובני דור המילניום (Millennials – אנשים שנולדו לקראת שנות ה-2000) צופים ביו-טיוב הרבה יותר מאשר בטלוויזיה.
עכשיו זה כבר ברור, הרשתות החברתיות שינו באופן מהותי את האופן שבו אנחנו 'מבזבזים' את זמננו אבל גם את האופן שבו אנחנו מבזבזים את כספנו. בזמן שאנחנו צחקקנו על חתול בתחפושת נוסע על שואב אבק רובוטי ונרדף על ידי ברווז "אכזרי", הרשתות החברתיות שינו את כללי המשחק כמעט בכל ההיבטים של חוויית הלקוח וחוויית המוצר. הן שינו את האופן שבו אנחנו לומדים על מוצרים, מעריכים אותם, מעורבים בהם ואת האינטראקציה שלנו איתם. כל אלו מתווכים היום על ידי המדיה החברתית.
אמנם קניתי את שואב האבק הרובוטי באיחור, אבל ביום יום אני טכנולוג משובע (אז פספסתי סרטון ויראלי אחד, תהרגו אותי וזהו). אני ממהר לאמץ חידושים, גדג'טים, טכנולוגיות ופטנטים, ואני חיית רשתות חברתיות, אבל לחברות שרק עכשיו מתחילות להבין את חשיבות המדיה החברתית, הדוגמה של שואב האבק הרובוטי יכולה לשפוך אור על מה שקורה ממש ממש עכשיו בטוויטר, בפייסבוק, בפינטרסט או באינסטגרם. ואם המותג שלכם לא נמצא שם, אז הוא פשוט לא קיים.
לסיום, אני חייב להודות ששואב האבק הרובוטי שקניתי באימפולסיביות – משהו התגלה כעובד חרוץ ונאמן שמביא תוצאות בשטח, אבל משום מה עוד לא הצלחתי ללמד את החתולה שלי לנסוע על השואב, ובקצב הזה גם את התחפושת של שלגיה היא לא תסכים ללבוש.
להגיב