מאמן כושר אישי
אורח חיים כללי

פעילות גופנית בבית – איך עושים את זה נכון גם בלי מאמן כושר אישי?

החורף מתקרב והחשק לצאת לעשות ספורט מחוץ לבית הולך ונעלם. אמנם החורף הישראלי הוא נוח יחסית ובכל זאת – לרובנו לא מתחשק ללבוש טרנינג ולצאת לריצה ביום גשום ואפור. אופציה אחת היא לשקוע בשנת חורף ולחכות עם הכושר עד לקיץ הבא, והאופציה העדיפה היא פשוט להעביר את הספורט אל תוך הבית, עם או בלי מאמן כושר אישי. קיימים מגוון תרגילים ופעילויות שנוכל לבצע בין ארבעת הקירות בביתנו ובכל זאת להרגיש מצוין.

ראשית יש לזכור שלמרות שאנחנו בבית, רצוי לעשות לעצמנו מסגרת אימונים שמתאימה לנו. אמנם אנחנו לא יוצאים החוצה, אך מקווים שהתדירות תהיה אותה תדירות ושתחושת הבטלה שאופפת את הספה בסלון לא תדבק באימון שלנו. המסגרת נועדה להוציא אותנו מאזור הנוחות שלנו ולהכניס אותנו לאנרגיה המתאימה. אם נקבע לנו שבכל יום ראשון, שלישי וחמישי בשעות הערב, לאחר שמשכיבים את הילדים לישון, עושים שעה של כושר, נחשוב על זה כל היום ונחזור הביתה מכוונים למטרה, יהיה לנו הרבה יותר קל "להיכנס לזה".

הדבר הבא שאסור לנו לשכוח הוא קטגורית "המובן מאליו". כל הדברים שכשאנחנו יוצאים לעשות כושר בחוץ לעולם לא נשכח. מים, אוויר, ביגוד מתאים. יש להכין בקבוק מים נגיש, ממש כמו שיש לנו כשאנחנו יוצאים לריצה בחוץ. אם לא נכין לנו את המים מבעוד מועד, אנחנו נתעצל לשתות באמצע האימון. אוויר חשוב מאוד בפעילות גופנית ובמיוחד בחורף. יש להשאיר חריץ קטן של אוויר טרי מבחוץ. מרענן וטוב למניעת העברת מחלות בין בני הבית.

ביגוד מתאים חשוב גם הוא להכניס אותנו למוד הנכון (ברור שנוכל להתאמן בפיג'מה הנוחה שלנו, אבל ההחלפה לבגדי הספורט אומרת למוח שלנו: "עכשיו מתחילים להתאמן!") וגם כמובן נעילת נעלי ספורט טובות שישמרו לנו על הרגל.

קיימים תרגילים רבים שנוכל לבצע מהבית שלנו על ידי שימוש במוצרים זמינים שנוכל להשיג בקלות, או תרגילים שעבורם לא נצטרך שום דבר. נוכל לבצע אימון שמבוסס על משקל הגוף שלנו ללא אביזרים בכלל, למשל: סקוואטים, פוש-אפים ותרגילי אירובי נוספים. באימון שכזה יש לשים לב שאנו מפעילים קבוצות שרירים מרובות, דבר המבטיח לנו הוצאה קלורית מקסימלית. על מנת להעצים את האימון עוד יותר, נוכל להעלות את הדופק ולעשות חזרות על אותם תרגילים שביצענו כבר. בשביל חלק מהתרגילים נצטרך אביזרים פשוטים שקל להשיגם, למשל כדור פיזיו גדול, משקולות, מדרגה, כיסא ועוד.

הפתרון היעיל ביותר הוא פניה למאמן כושר אישי שיוכל גם להתאים לנו את האימון הטוב ביותר עבורנו, גם ייתן לנו את המוטיבציה שכל כך חסרה לנו בחודשים הקרים וגם יוכל להגיע עד אלינו הביתה. הוא יביא את כל הציוד הנדרש ויעזור לנו להיכנס למסגרת ולהגיע לתוצאות שאנחנו רוצים. מאמן כושר אישי יעזור לנו להביא את הכושר הביתה ואפילו להצליח בזה.

בחורף אמנם קר וגשום, אבל זו ממש לא סיבה להפסיק להתאמן. החורף רווי במחלות וחובה עלינו להמשיך לשמור על הבריאות, גם אם זה בכותלי הבית שלנו. זה אפשרי ויכול להיות אפילו כיף!

אולי יעניין אתכם גם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *