ויטמינים
אורח חיים כללי קניות

סובלת מנשירת שיער? יש ויטמינים שיכולים לעזור לך!

ממש כמו כל איבר וכל אזור אחר בגוף, גם השיער שלך זקוק נואשות לאספקה שוטפת של ויטמינים. לא חסרים היום בשוק כל מיני שמפואים ותכשירים ומוצרים שאמורים לחזק את שורש השיער, להעניק נפח לשיער ושלל ניסים ונפלאות. האמת היא שמה שבעיקר השיער שלך צריך אלה ויטמינים נכונים שיהפכו אותו לבריא ולמלא ברק.

הוויטמינים החשובים ביותר לבריאותו של השיער הם, תתפלאי, ויטמין C, וויטמינים ממשפחת B ובמיוחד ויטמין B3, ויטמין B7  וגם ויטמין H (כן, יש גם ויטמין כזה…). מחקרים מצאו שאלו הם הוויטמינים החשובים ביותר לצמיחה טובה של השיער. השיער לא תמיד מקבל את שפע הוויטמינים הללו שאת צורכת באופן יומיומי בתזונה שלך כי מבחינה ביולוגית השיער אינו נחשב לאיבר גוף חשוב במעלה, אלא לאחרון בשרשרת שצריך לקבל פרוסה מן העוגה.

וויטמינים משפחת B  הענפה תוכלי לקבל בעיקר ממזון והם הכי חשובים בשביל הצמיחה של השיער. כאשר יש מחסור בהם נגרמת נשירה ואף הקרחה. נטילת תוספי תזונה מתאימים עשוי לגרום לשיער להפוך למלא ולעבה יותר. נטילה קבועה לאורך זמן ממש יכולה לשנות לחלוטין את מצבו של השיער, אפילו כאשר נדמה כי המצב אבוד וכי לנצח תסבלי מדלילות.

יש וויטמינים נוספים שחשוב מאוד לתת עליהם את הדעת. ויטמין C, למשל, מזוהה מאוד עם נטילה לטובת חיזוק מערכת החיסון מפני תחלואי החורף, אבל יש לו עוד שימושים ותועלות. ויטמין זה מחזק את הקולגן – שכבת החלבון של השערה. כמו כן, ויטמין C תפקידו להיות אנטי מחמצן ולהגן מפני הנזקים שנובעים מהשתוללות של רדיקלים חופשיים ברקמות החיצוניות. אם את סובלת ממחסור בוויטמין C תראי שיש לך קצוות מפוצלים, שיש לך שיער חלש בעל נטייה להישבר, וגם, שיש לך נשירה חזקה. לא משנה כמה מוצרים נגד התקרחות ימכור לך מעצב השיער שלך במאות ואף אלפי שקלים, אף אמפולה לא יכולה לעשות מה שמחולל תוסף תזונה פשוט הנלקח באופן קבוע.

מה בין לחץ לבין ויטמינים?

את סובלת מסטרס? סטרס מוביל לשינויים הורמונליים שמייצרים מחסור בוויטמינים שבסופו של דבר מייצר פגיעה בשיער שלך והופך אותו לדליל, שברירי, נשיר ולא כיפי במיוחד. חשוב שתהיי רגועה, מעבר לכך שתיקחי את הויטמינים הנכונים. למצב של לחץ יש גם השפעה ישירה על האופן שבו אוכל נספג בגוף שלך, ובאוכל כידוע יש וויטמינים רבים שחיוניים לא רק לשיער אלא למערכות שונות בגוף.

ואם כבר מדברים על מזון, חשוב שתגבירי דרכו את צריכת הוויטמינים. מלאי מטורף של ויטמין B תוכלי לקבל מירקות ירוקים ועלים בריאים למיניהם, במיוחד תרד. בתרד יש המון ברזל גם – מינרל נוסף שמחסור בו יוביל להיחלשות השערה ולנשירה נוראית. מקור חשוב נוסף לברזל הוא בשר, עוף ודגים.

ולסיום, גם מחסור באבץ יכול לגרום לפגיעה בשיער על ידי התייבשות הקרקפת שמוביל לאובדן של שיער. אבץ תוכלו לקבל מקטניות כמו שעועית, דגנים מלאים וחומוס.

אולי יעניין אתכם גם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *